lantlollan

Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Cia Andersson - 25 mars 2011 09:25

2011-03-24

 

Igår kväll var det rätt så omtumlande. Rosea blev hämtad av sin nya ägare och allt gick kalasbra. Sen åkte jag upp till Kicki Norin på häststället och gjorde färdigt affären med Winston senare samma kväll. Räknade ut att jag var "icke hästägare" i nästan 2 timmar! detta har inte hänt sedan ... 1988....


Men det blev ju snabbt åtgärdat. Allt pappers grejs och sådant är helt korrekt hanterat och så till den praktiska biten:


Hämtade hem Winston   Kicki som är ihopskruvad efter ett benbrott lastade Winston. Han tittade lite men gick sedan på i endast grimma och grimskaft. Jag han inte ens få fram longerings linan innan Kicki hade fått på honom.

Kicki, hon är verkligen en helt fantastisk tjej. En superwoman! med ett hjärta av guld.

Utan hennes goda vilja hade det inte blivit winston och jag.

Min väninna Karina var också med och hämtade för jag ville inte köra själv då jag inte visste exakt hur herr W. slulle uppföra sig.


Väl hemma på Applagården lastade vi ur, lungt och fint. gick in i stallet ställde honom i Boxen där han genast gjorde sig hemmastadd. kollade på hästarna och charmade sin Boxgranne Merca, fast hon blev lite blyg och höll sig lite på sin kant.


På morgonen fick hästarna frukost som vanligt och blev utsläppta i sina hagar. Winston frå gi i vår lilla rasthage mitt i hjärtat på Applagården, till att börja med. Där har han koll på alla rasthagarna, paddocken, stallplanen och stallet. Han travade runt lite och gnäggade, kollade in hästarna i de olika hagarna och åt på hötappar som jag strategiskt placerat ut för att han skulle kunna stå och kika på hästarna i de övriga hagarna. Nu står han och ser så nöjd ut ♥ Han är en riktig DARLING!!!

 

I nästa vecka ska han få bli ihopsläppt med Helge och Rosella som han sedan kommer att kampera ihop med.


Har även fått rapport från Rosea och allt går precis lika bra där. Rosea hade inte kunnat få tag i en bättre ägare, jag önskar dem all lycka till och det kommer att gå så bra för dem.


Winstons foderstat  2011-03-25

Foderstat


Stråfoder


Kraftfoder o tillskott


Morgon




Fri tillgång på hösilage i hagen



2,5 dl hippolyts Hestamix

betfor


Kväll







6 kg hösilage

2 - 3 liter Luzernhack






2,5 dl hippolyts, Irich mech

Probimin för magens bakteriebalans

loppfrön

B-vitaminer

mineraler

betfor

Tokosel: Fredagar


 Kommer att lägga till krossad korn och öka Hestamixen vad det lider och ge honom lite betfor i samband med ridning oxå.

 

 

 



Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards