lantlollan

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Provridit i min ridkjol

Av Cia Andersson - 9 december 2012 17:19

Ibland blir man väldigt glatt överaskad av att det blir bättre än man har förväntat sig.

Igår provred jag ute på ängen i min egenhändigt ihopknåpade ridkjol:

 

Funkade riktigt bra att rida ett litet dressyrpass i den.

Den höll sig på plats och värmde skönt. samtidigt som jag kände att jag kom nära hästen och det var skönt att sitta i sadeln. Vilket det inte alltid är när man byltar på sig tjocka termobyxer och har massor med lager på lager.

Nu ska jag bara se till att impregnera kjolen, så att den tål lite blöta också vad det lider.

Har mer tyg kvar och jag funerar på att göra en kjol till medans jag kommer ihåg hur jag gjorde.

Hittade en röd ridväst på Ge-Kås för 199 kr, så den köpe jag. Får ju inte ens tyget ett sy en för den pengen.


Tittar man inte för nära så är den rätt lik orginalet från Uhip:

 

Egentligen skulle jag viljat behålla hela outfiten som jag visade för UHIP ovan. Här är vi på Borås Ridhus i väntan på att göra entré på catwalken - Bra miljöträning för herr W som i och för sig tog det med sans.

Jacka, väst och kjol. Rätt coolt också med turkos färg, det sticker ut och är häftigt.



Vill sjunga Thermobarens lov.

Helt underbart att hästarna alltid har tillgång till frostfritt vatten. Speciellt nu när minusgraderna kryper nedåt.

Veterinären berättade att vid såt här väder ökar koliksymptomen markant hos hästarna. Eftersom de får för lite vatten i systemet så krånglar mage och tarmar på dem (rätt logiskt egentligen).

Har även läst någonstans att så länge hästarna har vatten och grovfoder = Hö/hösilage, så kan de reglera sin kroppstemperatur och så fryser de inte lika lätt - rätt logiskt det också.

 

Här dricker Winston tillsammans med minstingen coolaste quarterhästen "Rocky" 2 år gammal.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cia Andersson - 17 augusti 2015 14:25

  Gammal flygbild från 70 talet. mycket är sig likt och ännu mer är förändrat.     Boningshuset på hästgården.   Axel och Belinda   Eric och jag på blivande uteplatsen.     Habibi på en av hoppstockarna bakom boningshuset ...

Av Cia Andersson - 3 mars 2013 14:32


Idag har Axel och jag varit och hopptränat på förmiddagen. Jag vågade inte köra upp till träningen pga. halkan, vi hade isgata på stallplanen  och grusvägen hemma på Applagårn och på Bohem var det likadant. Därför valde vi att skritta upp. Vi gav...

Av Cia Andersson - 24 februari 2013 17:01


Nu börjar det kännas sug efter att komma ut på lite småtävlingar. Nu ställer vi in siktet på att nosa på LA:1 och det bör funka hyffsat :-) Winston är så fin. I vårt ekipage sitter begränsningarna på hästryggen. Än så länge har jag koll på T...

Av Cia Andersson - 13 januari 2013 21:03


Idag har Axel varit på Bohem och hoppat för Anna-Lena. Vet inte vem som är mest stolt   . Belinda är verkligen en Ponnypärla!     ...

Av Cia Andersson - 13 januari 2013 15:35

Vi har hunnit få till några dressyrträningarför LP under hösten och vintern. Det är lika roligt att träna för LP som det är att träna för AM. Same but different   noggranna och himla duktiga tjejer båda två! med blick för ridningen utan att fuska...

Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards