lantlollan

Direktlänk till inlägg 7 december 2012

Jag ser LJUSET

Av Cia Andersson - 7 december 2012 15:38

Idag har vi haft 15 grader kallt och solsken.  

Nu har jag slutat att ta de starkaste värktabletterna och det känns som vi kommit över operationen och såren är så gott som läkta.

Vad jag har upptäckt är HUR GOTT allt är. Jösses vad härligt det är med olika smaker  

Smaken av sår och bränt kött har lagt sig och försvunnit nästan helt och hållet. Nu är det bara lite metallsmak i munnen när man vaknar och det känns ungefär som vanligt halsont som man har när man är förkyld.

Känner mig fortfarande trött och blir trött fort av småsaker. Där imellan börjar jag bli riktigt kreativ igen.


Härligt att VAKNA upp ur medicinkoman och att komma tillbaka.. kunna känna saker som glädje och även inte så trevligt att känna ilska.. hmmm...


IDAG HAR JAG BESTÄMT ATT DET ÄR EN BRA DAG!

 

Så här härligt hade jag det vid lunch när jag pausade lite på en av rundbalarna och fick en mysstund med fina Rosella som frikostigt delade med sig av sitt hö. Jag var med vår bonde Werner som fixade med höet.

 När jag satte mig och pausade på balen sa han att: "Nu skulle man ha en kamera" och jag som är så skygg för att vara med på kort sa genast, Här ta min mobil   


I denna veckan har Winston varit ute på ett par skrittrundor och idag var det min tur att sitta upp och rida ett kortpass på ängen.

Det var en riktigt pigg häst jag satt upp på. Underbart att vara tillbaka i sadel igen.

Winston var riktigt pigg, med hans mått görpigg och superbrallig. Vilket innebär att han frustar, är tittig och stampar och blåser upp sig och blir STOR! någon gång tar han ett litet stamp åt ena eller andra sidan och så drog han på lite i galoppen och gjorde en liten antydan till att skjuta rygg (= hans sätt att bocka).

Efter en liten stund kallade vi in Habibi som brukar ha sin egentid på ängen för att göra sina hundsaker, så som att ströva runt och springa runt på måfå och att nosa. Nu måste bäcken vara frusen för idag var hon inte nere i den för att bada.


 

You put sunshine in my mind  


Winston Har varit en riktigt salt kille på sista tiden, saltstenen har gått åt på nolltid, nu har jag åtgärdat detta med att ge honom en rejäl saltsten:

  Denna väger 10 kg.


I denna veckan har jag gjort LUGNA saker inne och har sytt en ridkjol.

Visade ju Uhips underbara kollektion på catwalken på hästmässan här i Borås i höstas.

Blev väldigt förtjust i deras kläder:

http://www.uhip.se/sv/

Dessvärre kan jag inte klämma in att shoppa loss på deras kläder i min budget...


Fast nu hade jag ju tillfälle att fundera och sy i små snuttar, vila, tänka fundera och sy. Detta är ju inte något som går ihop om man räknar jobbet i timmar. Det har varit tidsfördriv.

Så här blev min ridkjol:

  Mobilfoton så klart -Kan själv.  

Sprund bak och fram och så enligt äkta Applagårdsmode: Reflex på båda sidorna i nederkant.
Älskar att inte behöva äta full dos av tabletter nu så att jag kan tänka mellan pysselstunderna och i sann snuttifikations anda blev kjolen äntligen klar.
Den bör inte granskas av någon sömmerska   


Tygåtgången var 80 cm quiltat tyg med bredd på 150 cm + lika mycket foder. Jag valde rött quiltat tyg och marinblått foder. 2 dragkedjor, den ena är 70 cm och den andra är 60 cm. en bit reflexband, en bit resårband och så tråd och extra symaskinsnålar (eftersom jag brukar knäcka nålar när jag syr).

Matreal Kostnaden för kjolen blev: 370 kr.


På måndag är jag fit for fight på riktigt igen och jag ser verkligen fram emot att få komma tillbaka till jobbet igen.

  





 
 
Ingen bild

Stina

7 december 2012 17:03

Hej!!
Kjolen blev verkligen jättefin, och eftersom jag inte är någon sömmerska så kommer jag inte syna den.. ;) utan nöjer mig med att se den på dig!! :) Skönt att höra att du mår bättre!! Kram

Cia Andersson

7 december 2012 19:41

Javisst, du får gärna komma och kika på kjolen.
Tänkte impregnera den med sånt där medel man kör i tvättmaskinen.
Fast idag hade jag önskat att jag hade haft impregneringsspray hemma för det går ju fortare så :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cia Andersson - 17 augusti 2015 14:25

  Gammal flygbild från 70 talet. mycket är sig likt och ännu mer är förändrat.     Boningshuset på hästgården.   Axel och Belinda   Eric och jag på blivande uteplatsen.     Habibi på en av hoppstockarna bakom boningshuset ...

Av Cia Andersson - 3 mars 2013 14:32


Idag har Axel och jag varit och hopptränat på förmiddagen. Jag vågade inte köra upp till träningen pga. halkan, vi hade isgata på stallplanen  och grusvägen hemma på Applagårn och på Bohem var det likadant. Därför valde vi att skritta upp. Vi gav...

Av Cia Andersson - 24 februari 2013 17:01


Nu börjar det kännas sug efter att komma ut på lite småtävlingar. Nu ställer vi in siktet på att nosa på LA:1 och det bör funka hyffsat :-) Winston är så fin. I vårt ekipage sitter begränsningarna på hästryggen. Än så länge har jag koll på T...

Av Cia Andersson - 13 januari 2013 21:03


Idag har Axel varit på Bohem och hoppat för Anna-Lena. Vet inte vem som är mest stolt   . Belinda är verkligen en Ponnypärla!     ...

Av Cia Andersson - 13 januari 2013 15:35

Vi har hunnit få till några dressyrträningarför LP under hösten och vintern. Det är lika roligt att träna för LP som det är att träna för AM. Same but different   noggranna och himla duktiga tjejer båda två! med blick för ridningen utan att fuska...

Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards