lantlollan

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Cia Andersson - 3 mars 2013 14:32

Idag har Axel och jag varit och hopptränat på förmiddagen.

Jag vågade inte köra upp till träningen pga. halkan, vi hade isgata på stallplanen  och grusvägen hemma på Applagårn och på Bohem var det likadant. Därför valde vi att skritta upp.

Vi gav oss av med broddade Boots och alldeles för mkt kläder (jag upptäckte efter ett tag att det blev VARMT, men hellre svetttas än att frysa).

Väl framme hade vi ett par mycket positiva och fina hästar att sätta igång att rida på. En 50 minuters framskrittning är fina grejer det. Hästarna kändes kanonfina.

A-L hade byggt en bana åt Axel.

Axel hade "ny sadel" lånad från vår supergoa "kusin" Simone   . 

Det fick ta en liten stund för Axel att hitta sits och balans i sadeln. Han har ju växt så mycket nu också så han har endel att jobba med i sin egen sits också.



 

Här hoppar Axel & Bella en liten runda på 75 cm - Ja, mamma = jag är ruskigt mallig!


Av en händelse fick vi höra att det var clearround på Tämta nästa helg. Axel är eld och lågor, vi får väl se om vi kan ta oss iväg och hoppa 50 och 60 till att börja med. Axel har ju bara tävlat på ridskolan innan, så A-L och jag tycker att vi börjar med en trevlig nivå som ger förutsättningar att lyckas och ge en good feeling.



Som vanligt fick Winston och jag vara med och hoppa också. TACK A-L!!


 

Winston kändes jättefin och jag tyckte att det flöt. (lägg märke till att Axel guidar mig och säger färgerna på kommande hinder).


Snart är det så att A-L får säga... "vänta lite jag måste sänka åt din mamma, så att hon kan få hoppa..."

Men än så länge hoppar Winston (172cm) och jag glatt runt och trivs på samma höjd som Axel gör med Belinda  (142 cm).


Efteråt blev det en skön skritt tur hem i solskenet. Gissa om vi njöt och var nöjda allihopa!

Fast lyckligast är nog ändå jag som har en så duktig son som delar mitt intresse    och att vi dessuton får ha bella hos oss, världens finaste Bella-fina ponny. Underbaraste läromästarinnan.

Sen är jag ju barnsligt lycklig över min fina Winston, som är den perfekta hästen för mig.



Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards