lantlollan

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Cia Andersson - 26 november 2012 09:31

Finns det nåt mer att säga
Säg finns det nånting mer
Jag var väl ingen ängel
Jag förnekar inte det
Men nu när det är över
Så finns du överallt

Ont, det gör ont, men det går
Det gör ont en stund på natten
Men inget på dan
Du vet att det gör ont
Det gör ont, men ändå
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar blir van
Och alla omkring, de märker ingenting
Det gör ont
Wooh
Så ont


Här finns så många minnen
Allt vi gjort i våra dar
Fattiga och rika
Det finns för många minnen kvar
Men om jag kunde glömma
Då kunde jag bli fri
Woow


Ont, det gör ont, men det går
Det gör ont en stund på natten
Men inget på dan
Du vet att det gör ont
Det gör ont, men ändå
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar blir van
Och alla omkring, de märker ingenting
Det gör ont


Det sista jag behöver
Är flera minnen utav dig
Men nu när det är över
Oohh
Då finns du överallt
Woo


Det gör ont en stund på natten
Men inget på dan
Du vet att det gör ont
Det gör ont, men ändå
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar blir van
Och alla omkring, de märker ingenting
Det gör ont

http://www.youtube.com/watch?v=jF4Sp2p8X1Q


Man blir lite gnällig av att inte kunna sova på natten, men det är ju för en god sak...

Såna där småsaker som att Jäspa eller bara hosta och harkla sig eller svälja, är ingen hit.

Just nu kliar och skaver det som attan i halsen och det är bara 4:e dagen efter operationen.. Det skulle vara värst 5 - 7 dagen. Kom i alla fall på att ISBITAR är superbäst.

Sprayar in i halsen med sånt där "silver" som jag fått av Krisse. Det ska hjälpa läkningen och desinfektera såren.


Tänkte gå ner och få i mig frukost. Vaniljyoghurt med lite proviva blåbärssoppa i. Det borde ju funka.

Kanske skulle få i mig en macka "fröfria" med något på som tar bort den ÄCKLIGA smaken av bränt kött. Marmelad kanske. Skinka känns liksom äckligt.. smakar ju redan bränt (äckelrökt) i halsen o svalget.

Något som är positivt är i alla fall att fibromyalgin inte märks så mycket nu, fastän jag inte kan underhålla kroppen med någon vettig rörelseträning.


Igår slog jag ihjäl dagen i stallet med mycket stillsamma aktiviteter så som att se till att Winston blev klippt och att fika väldigt mjuk kaka med stallfolket. Var på byltad upp till öronen och tittade på när de andra red.

Som sälskap hade jag Camilla N. som har ryggskott, så vi har vår egen invalidklubb och går och pekar.

Självklart var hunderbaringarna med.


Idag tänkte jag nog blinga ett pannband som jag fåt beställt, sen tror jag att jag nog ska kunna blinga ett till som ska vara till sonens älskade Casanova på www.haststallet.se

De ska ju rida uppvisning där på Luciaschowen kl 15 nu på LÖRDAG den 1 december.


Passar på att terrorisera folket på www.facebook.com och er här på bloggen.

TACK FÖR ERT STÖD OCH UPPMUNTRAN, DET BEHÖVS!!

Längtar efter att bara ha väldigt vanlig vardag igen och att bara få funka som vanligt igen.


Är inte speciellt tuff idag.


Tack och lov så kommer mamma idag   


8:e dagen efter operation

Nu har det gått drygt en vecka.

Kan bara säga som så att Första veckan har varit JOBBIG och jag har varit rätt så låg och påverkad av efterdyningarna av operationen.

Har lärt mig att: Man ska ta sina värktabletter innan de går ut ur systemet. Detta betyder att om verkan börjar komma krypande så sakta, så ska man räkna med att det är ungefär som när ungarna sitter framför tvn: De höjer volymen lite i taget för att jag inte ska märka det så tydligt. Tills jag reagerar för att det är FÖR HÖGT! och om man då översätter det till värken och hur ont det gör i halsen. Så bävar man för att svälja ner något överhuvudtaget inte ens saliven som bildas i munnen vill man svälja, man vill inta harkla sig och defenetivt inte hosta eller nysa.


Till saken hör att man just då också kommar på att man måste ha något i magen innan verktabletterna eftersom jag spyr annars och det är INGET JAG VILL GÖRA IGEN! Definitivt stor risk att såren går upp och blödningsrisk på det = Ambulans till sjukhuset och så gör man om hela proceduren.


Igår var det ju 7:e dagen och den bästa hitintills. Jag var ute och pekade på både det ena och det andra stora delar av dagen och kände mig riktigt pigg. Tills kvällskvisten då batterierna tog fullständigt slut och då  hade verktabletterna också gjort det.


LAGOM är ett svårt begrepp.


När jag låg i sägen med sprayflaska med vatten och tyckte rysligt synd om mig själv så kom jag i alla fall på.


Att det var tur att jag inte visste vad som skulle komma och inte heller hade oroat mig för något av detta.

För då hade jag ju haft tråkigt flera gånger av situationen och nu hade jag ju bara jobbigt just när det var jobbigt och gjorde ONT som attan.



Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards