lantlollan

Alla inlägg den 15 september 2012

Av Cia Andersson - 15 september 2012 20:20

I morse bar det av med siktet inställt mot Hulta i Hällningsjö.

Anna-Lena och jag hade sälskap dit med var sitt ekipage och till hjälp hade jag med min söta tävlingshjälpreda Jenny.

   Jenny & Winston


Jag har nog aldrig varit så dåligt förberedd inför något som ska liknas tävling.

Förutsättningarna har ju varit helkass, har ingen att skylla mer än mig själv och nu jag har lovat mej själv att minsann köra upp och rida i ridhuset någon gång per vecka. Presitionen på ängen blir inte den ultimata, det är bara så.

Tack och lov har jag ridit lite för Jossan, hon är verkligen duktig och hjälper mig med ridningen.

På fredagskvällen åkte vi upp till manegen på Häststället och red ett halvtaskigt pass, att det blev så var just för att jag som pilot var matt och orkeslös så att Winston bara flöt iväg och tappade allt som liknade ram och form.


Nåväl, min fredag började ju rätt så knasigt när jag var och tog prover på lasarettet och lyckades tuppa av i samband med provtagningen. Efter ett antal stick fick de vad de skulle ha i alla fall.


Summan av kardemumman på lasarettet bestämdes att jag ska operera bort mina halsmandlar  innom en överskådlig framtid. Resten av proverna är inte klara, antar att jag läckt B1 vitaminer, folsyra och järn igen eftersom jag har så lätt att svimma av. Så det är väl bara att sätta igång och knapra vitaminer och så järntabletter igen.


Efter förmiddagens läkarbesök o provtagning gick jag glad i hågen, något matt till jobbet och så hem och iväg för att rida lite ordning på hästen.

Mamma, hade kommit och körde markcervice, för barnen o hundarna. Underbara mamma   



Winston kom i ordning och blev putsad och flätad så som sig bör inför en dressyrträning. Ska det gå åt skogen så ska det göra det med STIL.

Mina förväntningar var minst sagt lågt inställda, vi skulle iväg och träffa folk och ha trevligt i alla fall.

så som man alltid har när man kommer till Hällingsjö och deras trevliga och väldigt välorganiserade tävlingar.


På framridningen till första L:B1 an kände jag direkt att Winston verkligen var till sin fördel. Han var så fin.

Så något hade jag nog fått igenom dagen innan på ridpasset på Häststället.

Första starten gick så-där.... Jag red för dåligt och åkte häst, släppte ut ramen, höll andan och Winston tittade på allt spännande som man kan hitta på att titta på inne på en dressyrbana.

Dommaren L.P gav mig goda råd till nästa klass: Övergångar, hallvhalter och ram....


Nästa start, också det en L:B1a, var vi taggade och koncentrerade.

Detta gav resultat. Winston var görfin och jag kunde RIDA på banan, avvägt och hitta bit för bit genom programmet.

resultatet blev 64.8%, en 8:a på serpentinbågarna och tre sjuor på allmäna intryck, bla. på hästens gångarter och ryttarens sits och inverkan  


  Protokollet från 2:a klassen


Eftersom jag var sist och vi låg före i tidsprogrammet, fick vi lite bonushjälp med mellantraven av dommaren.

Råden och instruktionerna gick rätt in och jag bara kände att denna tjejen vill jag rida MER för.

Frågade om hon undervisade och det gjorde hon väldigt sparsamt. Omständigheterna gjorde det dock lättare för henne att undervisa i Boråstrakten. Nu ska Anna-Lena och jag provrida för henne. Vi ska bara ringa och boka up henne   


Jenny är inte bara hästskötare hon filmade lite under sista ritten med sin mobiltelefon, ska se om jag kan få den filmen senare och lägga in här.


Väl hemma satt jag och slösurfade på Fb och där skriver min väninna Kicki, att hon säljer en sprillans nu Pikeur Diana, dressyrkavaj till vrakpris.

Vips hade jag Kicki i luren och en stund senare tittade hon in när hon ändå hade vägarna förbi och lämnade kavajen för att jag skulle få prova.

Den satt som en smäck och var GÖRSKÖN. Guud så fin och välgjord den är!

   Hittad bild från googel


Jaha, det är väl som vanligt, bra att köpa grejer av Kicki, varför frångå ett lyckat konsept, hon har ju redan sålt Winston, sadeln och nu kavaj till mig. Allt har ju bara varit hur bra som helst.

Hon har attans bra smak Kicki   


Nu har jag en svart dressyrkavaj till salu som är en kopia av Pikeur Diana str 40.

Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards