lantlollan

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av Cia Andersson - 29 juli 2012 09:38

Häromdagen hämtade vi Eric från hans ridläger på Slottsgårdens häst och ridskola i Skepplanda.

I Erics fall så är han mer försiktig än storebror eftersom han varit med i en olycklig situation, åkt av rejält och blivit rädd.

Sedan dess har han varit nöjd med att rida hemma med mig och gå på hästpromenader om jag leder och på Winston. Han har även ridit lite själv i paddocken. Fast det har varit Winston som har gällt. Eric är även lite pysslig och kan be att få borsta och gå ut och beta Winston utanför stallet hemma på Applagården.

 

Eric och Winston klara för hästpromenad runt Nordtorp.


När vi hämtade Axel på hans ridläger bad han själv att få åka på ett eget läger då en av hans bästa vänner, Sara, skulle dit på lägret med Cowboy och Indian tema.

Som hästtokig mamma blev jag överlycklig och naturligtvis skulle Eric ochså få åka på RIDLÄGER!

Detta läger var ett dagridläger. Men Saras familj hade bestämt sig för att campa i Kungälv så då fick Eric bo med dem på campingen nattetid. En mycket stolt och nöjd Eric konstaterade att han fick två semestrar på en gång. Ridläger och Camping.


Film från uppvisningen:

http://www.youtube.com/watch?v=OysVaxpzjoQ&list=UUsC2BRLKKoyDKHANkdW0pfQ&index=1&feature=plcp



I trygga händer lämnade jag även över Eric till Camilla och hon har tagit hand om honom så bra. Hem fick jag en NÖJD lycklig och trygg unge som verkligen har hittat tillbaka på hästryggen igen.

Eric hade fått prova på att rida på flera av Camillas underbara ponnyer och den som han gillade mest blev shettisdamen Nellan på 20 år. Han red även Teddy (som Axel hade på sitt läger), söta Zilla och så en vit sagoshettis vid namn Emmy. Allihopa är supergoa och trygga.


   

Älskade Nellan och Eric i full indianmundering. Uppklädda till uppvisningen.






Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards