lantlollan

Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Cia Andersson - 16 juli 2012 18:04

Det är helt otroligt, nu har jag haft drygt 2 veckors semester och vi har bara haft regn.

Visst har solen hunnit titta fram litegrann, sen har det liksom inte kunnat hålla sig utan kommit en regnskur bara för sakens skull.


I måndags var vi på Liseberg, vi hade fått ett litet fotouppdrag med hela familjen och barnen fick ta med sig var sin kompis. Stefan K. mötte oss på Liseberg, han är Lisebergs egen fotograf. Han är en mycket trevlig och sympatisk kille.

Axel och hans kompis fick ta fotograferingen i "Kanonen", sen var Axel + kompis och Eric och jag med på både fotografering och filmning i "Balder".

- Åh, så kul det är med berg och dalbanor, jag är barnsligt förtjust i att åka kill-i -magen grejjer och njöt i fulla drag. Vi fick även "fri åktid" och då åkte vi allt möjligt. Vi tjöt och skrattade så att vi fick ont i magen.

Balder är ju helt klart min favorit, men även Kanonen var himla skön. Som Bobben sa, när han örertalade mig att provåka Kanonen. " Det är en jäkla acceleration och sen är den rätt så avkopplande"... Nåväl kanske inte riktigt.. MEN KUL i alla fall. Axel tog med mig upp i den första gången och sen blev det fler åkturer i den.

Eric och hans kompis Sara blev fotograferade inför 2012 nya kaninlands lanseringen och de var så duktiga.


I söndags kom denna bilden i GP på Eric & Sara

 

 Bilden är fotograferad i tidningen av Gerd Zetterberg


Winston har ridits i lite lagom takt och lite omväxlande. Igår hade vi ett myspass i dressyr Barbacka och häromdagen hade Axel och jag lite "Terränghoppning till husbehov" hemma på Applagården:

http://www.youtube.com/watch?v=Qe-xE_7nTN4&list=UUsC2BRLKKoyDKHANkdW0pfQ&index=1&feature=plcp

Axel hade fått låna Familjen Carlbergs fina Arab, Shalle   Han är en helt underbar och rar häst.


I helgen fick Winston pedikyr, jag hade klarat av att hålla efter hovarna rätt ok. Nu ska jag bara koncentrera mig på att hålla ner trakterna på insidan av bakhovarna också. Så det blir nästa steg i min "lära mig hålla efter hovarna på Winston kurs".

Beställde ett par bruna Cavallo Boots på www.hovbalans.com då de hade specialerbjudande på just de bruna. Maria i stallet hade köpt ett par bruna därifrån och jag tyckte faktiskt att de var riktigt snygga!

 

Just Cavallobootsen är de bästa jag har haft och de sitter kvar även när jag rider på mina oländiga och leriga klätter och kliv rundor i skogen. Sen funkar de utmärkt att ha på de ridbanor där man behöver boots. De är både smidiga och enkla att ta på och av.

Nu med denna blöta sommar och dessa "blötmarker" som blir när det regnar så mycket tar strålarna (i hoven) stryk och Winston blir känsligare i dem pga all blötan och nu behöver han skyddas med boots när vi rider ut på grusvägarna. Tack och lov så fungerar det utmärkt helt barfota på våra ängar (och så klart även i manege och de flesta paddockarna) även om jag föredrar På-äng-ridning.

Tänkte se om Winston vill hoppa med boots på alla fyra, i vår paddock som är en "Boots-on" paddock.


Idag har vår Equiterapeft M.P varit hos oss och gått igenom de flesta av våra hästar.

Winston var helt ok bara lite låst i höger bog och vänster bakknä och lite för stum i länden, så där fick han lite hjälp med det. Sen pratade vi och jag ska fortsätta att sköta hans behandling och hålla honom i skick med mina "häxkonster" och min träning.

Köpte även Thiamin för att han ska få lite hjälp med speciellt vänster bakknä.


Nu ska Winston ha tre dagar med vila och lätt arbete av promenadkarraktär. Så då passar vi på att åka till Danmark med svägerskans familj och svärföräldrarna, det ska bli kul! tro nu inte att det är tomt hemma hos oss. O, nej, Hundar och hundvakt är hemma.


 

En mysstund i hagen.

Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards