lantlollan

Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Cia Andersson - 5 maj 2012 16:32

Är just hem kommen från en helt underbar dag på dressyrclearround i Hällingsjö på Berga gård.

Vi hade förmånen att ha Jossan (min goa tränare) med oss. Det är verkligen guld värt att ha henne med.


Det var Winstons första "tävling" med mig om man inte räknar dressyrryttartestet på Häststället (fast det får man väl räkna som hemmaplan för herr W.)

När vi kom fick vi reda på att vi var  SENA... och jag blev stressad. HATAR ju verkligen att ha ont om tid.

Så skyndade mig att få ut Winston och komma igån med framridningen. Jösses så forserat det blev och Winston tappade både bjudning och form. Allt bara känndes helt pannkaka. Sen visade det sig att vi visst hade tid GOTT OM TID. Så efter lite resonemang med Jossan, gjorde vi en omstart på framridningen och konsentrerade oss bara på övergångar - back to basic, helt enkelt... och där hittade jag min fina häst igen.


Väl inne på banan fick Winston MYCKET att titta på.


Inför andra starten var Winston sig själv igen, mjuk fin och med på noterna. Inne på banan gick det också bättre än första start och både Winston och jag trivdes som fisken i vattnet...

Även om vi båda får se till att skaffa oss mer tävlingsrutin tillsammans. Alla måste ju starta någonstans och här börjar vår resa på tävlingsbanorna, först kör vi gräsrotsnivå för att sikta uppåt framåt och att så småningom avancera i lugn och ro, vi har gott om tid.

Såna här trevliga tävlingar ger helt klart MERSMAK!


Vi red LB:1 två gånger och det jag är mest stolt över är att Winston fick 7:or på sina gångarter och att jag fick 7:or på min sits.

Härliga dommarkommentarer   

"En fin och positiv häst med utstrålning"

"Prydlig och mjuk sits"


Så nu är jag äckligt nöjd och belåten.


Tack för det kära tränare, Jossan   och min supergoa kiropraktor, Martina Barker på Stationshuset i Sandared  , som fick göra ett livräddnings inhopp i går kväll då jag hade så ont i vänster ben och upp i länd och korsrygg så att jag inte kunde använda den sidan.


Vad jag nu har att tänka på till nästa gång är att rida ihop Winston mer och att göra minst dubbelt så många halvhalter. Behöver också se till att galoppfattningarna sitter som en smäck, blev ju lite frustrerade för både Winston och mig när jag helt plötsligt kunde använda vänster sida (hi,hi) sen är det övergångarna och tempoväxlingarna.. och så vill jag öva mer på den ökade skritten.


Nåväl, vi hade ju inte det bästa resultatet på tävlingen.

Men jag tror nog att vi hade roligast och njöt av att bara få komma ut.

Winston sköter sig som en riktig gentleman och jag bara älskar att få komma ut med honom. tids nog kommer detta att bli så bra!


Tack till Jossan som inte bara supportade med allt praktiskt och instruerade mig utan även tog så många fina kort på oss.

Det är ju LYXIGT så det skriker om det att ha tränare och fotograf i en och samma person.

 

Här nedan följer några av bilderna som Joséphine-Natalie Beckman har tagit idag, vill ni ha fina bilder på era hästar går det bra att anlita Jossan, kontakta mig här på sidan så vidareförmedlar jag kontakten:

             



Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards