lantlollan

Alla inlägg den 14 april 2012

Av Cia Andersson - 14 april 2012 17:23

2012-04-14


Yes, i torsdags blev det äntligen av.

Detta eviga tjat om tatuering som nu pågått till och från de senaste 20 åren.

Kunde flexa ut lite från jobbet i Torsdags efter lunch, så kl 11 stod jag och väntade utanför

http://www.blackscar.com/index.htm

Blackscars saloong/studio, eller vad man nu kallar det. De öppnar kl 12 och har drop in på torsdagar. Kom in som nummer 3. Fick vänta i nästan 2 timmar på min tur, sen tog själva tatuerandet i sig ca 15 minuter.

Tja, det var inte så farligt, gjorde inte speciellt ont. Tyckte mest att det var intressant faktiskt.

Det var en kille som hette Johan som tatuerade mig.

Glad i hågen och 700 kr fattigare, men gaddad för livet gick jag därifrån   

 

Visst blev den söt - och jag är inte avskräckt... kanske tvärt om... fast det är ju en prioriteringsgrej.

 

Idag var sönerna och hundarna och Winston och jag ute på ängen och red.
Nåväl jag red och Eric gjorde sin debut som filmare. Eric är lite mer sansad och går in seriöst för sin uppgift.


Har jobbat jättemycket med min sits, ser att jag har kommit en bit, men har mer att träna på. Så som att släppa knäslut, mjukna i ljumskar och bäcken samt att få armarna bättre till bålen och LÅÅNGA ben. det är mycket att tänka på.
Behöver också lägga in massor med halvhalter. Just idag kände jag att jag ville lite för mycket och forserade Winston en aning.

Tränar för Josssan och hon plockar bit för bit och förvandlar oss sakta men säkert så att det börjar bli ekipage av oss också   .
Nu har jag tagit upp mer och satt en något snävare ram på Winston. Vad som är bra är att Winston gnisslar på bettet högjutt om jag gör mer än vad han behagar ta i för. Nåväl ibland för han ju ta i och käpa på lite mer trots allt. men det är ju en bra väckarklocka.


Behöver också träna på att LINDA ben, så ha överseende med det :shock:


http://www.youtube.com/watch?v=XzZUSxwnLl8&feature=youtu.be



Som vanligt tycker jag det är jättetrevligt att få kommentarer, uppskattar verkligen era åsikter MYCKET *bockar å bugar*.


Idag kom min kära kompis Elin F på besök.

Hon ser till att jag får in lite mer glamor i tillvaron och dammar av bonnigheten i mig lite och det kan ju behövas.

Idag färgade hon mitt hår och klippte igenom det ordentligt. Det var ju ett (rejält) tag sedan sist   .

Så nu mer är jag dramatiskt (inte så, dramatisk alltså..) mörkhårig- MÖRKBRUNT... fast med röda slingor här och var. Det kommer nog att synas bra när man går ut i dagsljuset. Sen blir det kul effekt när jag flätar håret också.

Fick även ta tillfället i akt att pudra näsan lite, har ju uppdaterat målarlådan med Apotekets egna märke "IDUN".


 

Foto: Eric, som är rätt så konstnärlig och har ideér trots sina 8 år. Tycker faktiskt att han är duktig!

Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards