lantlollan

Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

71% och oerhört LYCKLIG!!

Av Cia Andersson - 25 mars 2012 11:18

Igår firade Winston och jag 1 att han varit min i ett år och vad kunde man förgylla den dagen med bättre än att åka på Dressyrclearruond/ dressyrryttartest på Häststället? www.haststallet .se

 

Världens lykligaste ekipage, även om Winston inte ler just på denna bilden. foto: Leo


Dömde gjorde Johanna Näshammar – Fransson, hon är en väldligt duktig och rättvis domare.


Vi var anmälda till  LB:1 x 2, ett trevligt program på en bra nivå både för Winston och mig i nuläget.

Winston var knoppad och ryktad och vi hade dammat av tävlingsutstyrseln, det är ju alltid kul att få använda den. Det var ju länge sedan sist.

 

Knoppning hemma på Applagården. Manen spretade eftersom jag inte kan rycka den normalt utan skär den med trimkniv. Foto: Jossan


Till vår support och markservice kom Josephine- Natalie Beckman och var till stor hjälp hela dagen. Hon skämde bort mig och gav mig bra tips och råd. Tack underbara Jossan!!!

Solen strålade vädret var underbart och hela tillställningen var som vanligt, när det gäller Häststället – mycket välorganiserad och trevlig.

Winston var helt nöjd i sin situation och han njöt lika mycket som jag av att komma ut på tävling. Detta var den perfekta debuten för oss.

Till första klassen hade jag tagit till framridningen lite väl bra så vi fick gott om tid att skritta ett tag. Väl inne på banan var det väldigt trevligt. Winston gjorde precis vad han skulle även om han var tvungen att slänga ett getöga på avstängningen för att korta av banan. Jag gjorde mitt bästa för att rida och ignorera den. Den ritten gav oss en utdelning på 67% vilket jag var jättenöjd med. Missade lite halvhalter och var inte helt avslappnad fast som den gentleman som Winston är så gjorde han ingen affär av det.

Andra rundan kändes framridningen helt fantastisk. Det var bara att checka av allt och det kändes bra och fungerade. Inne på banan var jag bättre avslappnad och Winston var superfin. Det gav en helt fantastisk utdelning med 71%!! Mitt personbästa.

När andra ritten var avslutad kastade Kicki Norin ner en hästgodis till winston från läktaren, detta var en bekräftelse som verkligen värmde hela mitt hjärta (det är ju från Kicki och Leo som jag har köpt Winston ).

Vi har ju fortfarande en hel del att slipa på och jag bör balansera av bättre med fler halvhalter och inte spänna mig i ökade skritten för då svarar herr W med att lägga in sin dromedarform och den är ju inte så smickrande.

Leo Koskinen hjälpte mig att filma båda ritterna, andra ritten är den som jag så småningom kommer att lägga upp här. Tack Leo!

Rebecka Karlsson var också uppe och fotograferade en kompis som var med och hon hjälpte mig att knäppa ett gäng bilder på Winston – Tack Rebecka!


   

Båda bilderna ovan är fotograferade av Rebecca Karlsson på framridningen.

 

Videoklipp: Första ritten

http://www.youtube.com/watch?v=YYVWcVFNC6Q&list=UUsC2BRLKKoyDKHANkdW0pfQ&index=1&feature=plcp





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cia Andersson - 17 augusti 2015 14:25

  Gammal flygbild från 70 talet. mycket är sig likt och ännu mer är förändrat.     Boningshuset på hästgården.   Axel och Belinda   Eric och jag på blivande uteplatsen.     Habibi på en av hoppstockarna bakom boningshuset ...

Av Cia Andersson - 3 mars 2013 14:32


Idag har Axel och jag varit och hopptränat på förmiddagen. Jag vågade inte köra upp till träningen pga. halkan, vi hade isgata på stallplanen  och grusvägen hemma på Applagårn och på Bohem var det likadant. Därför valde vi att skritta upp. Vi gav...

Av Cia Andersson - 24 februari 2013 17:01


Nu börjar det kännas sug efter att komma ut på lite småtävlingar. Nu ställer vi in siktet på att nosa på LA:1 och det bör funka hyffsat :-) Winston är så fin. I vårt ekipage sitter begränsningarna på hästryggen. Än så länge har jag koll på T...

Av Cia Andersson - 13 januari 2013 21:03


Idag har Axel varit på Bohem och hoppat för Anna-Lena. Vet inte vem som är mest stolt   . Belinda är verkligen en Ponnypärla!     ...

Av Cia Andersson - 13 januari 2013 15:35

Vi har hunnit få till några dressyrträningarför LP under hösten och vintern. Det är lika roligt att träna för LP som det är att träna för AM. Same but different   noggranna och himla duktiga tjejer båda två! med blick för ridningen utan att fuska...

Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards