lantlollan

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Cia Andersson - 14 mars 2012 14:02

Dags för ridlektion igen. Underlaget på ängen börjar fungera bättre och bättre även om man får välja sin ridplätt med omsorg. Fast det är ju som jag nämnt tidigare bara nyttigt eftersom hästen måste BÄRA sig själv.

Idag övade vi lyhördhet, övergångar och lite sidverts i skritt och trav. Galopp är inte riktigt ok med tanke på att det är lite halt på sina ställen.

Börjar komma till rätta med min sits så när som på sträckningen jag har i vänster lår sedan jag ramlade för några veckor sedan. Detta är väldigt störande, jag får försöka kringgå det och har ju en snäll häst med massor av överseende. Man ska inte skylla på omständigheter utan se till att göra det bästa av situationen och rida bättre   .

Nu håller kälen i backen på att släppa så vi hoppas på att det ska fungera att rida i paddocken snart igen.


Min väninna Kristina var med och filmade så här kommer en snutt... även om det inte kändes som mitt bästa ridpass. Men jag ser ju vad jag behöver öva mer på med yttersida och att få till ramen bättre. Så ibland är det väldigt nyttigt att se skräcksecvenser där man fastnar i innertygel och har för dålig inramning på ytter sida.


http://www.youtube.com/watch?v=USA2rhBG7Zo&feature=youtu.be



Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards