lantlollan

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Cia Andersson - 7 mars 2012 14:31

Våren låter sig dröja ett tag till. Solen är här men värmen lyser med sin frånvaro... som sig bör, det är ju bara i början på mars ännu. Fast man längtar ju...

Snön har smält bort men några isfläckar här och var kämpar febrilt att hålla sig kvar. Så ska man ut i skogen gör man bäst i att ha broddar på.


Winston och jag har varit i ridhuset på Häststället ett par gånger. Nu börjar det ju att dra ihop dig för programridning, så vi har en hel del att öva på. Det blir LB1 som ska övas och repiteras.


Vi har även tränat för Jossan ett par gånger och jag börjar komma tillrätta så smått med min sits och balans på hästryggen och börjar även att få ihop kordinationen tillsammans med Winston. Det där med att rida med honom och inte förekomma eller stressa på och att komma i rätt balans är klurigt. Handen är svår då jag viker handlederna och på så vis även vinklar ut armbågen. Handleden ska ju vara hyffsat rak och överarmarna kvar vid bålen. Däremot har jag fått till det där att rulla ner svanskotan i lättridningen och i förhållningarna. Nu ska bara underskänkeln ligga intill och hälen vara stadigt nedåt.

Här kommer några bilder från dagens träning. Rider fortfarande i en låg och väldigt öppen uppbyggnadsform. Dels pga underlaget och pga uppbyggnadsfasen vi befinner oss i.

Winston hade börjat falla ur lite nu i samband med pälsväxling, så jag har lagt till någon dl olja i foderstaten, samt B-vitamin och så skämmer jag bort honom med lite Fibergi elit - till elithästen   .


 

   

Jösses så bred hand i galoppen, skulle kunna läsa tidningen när jag rider här   


Idag fick jag hem Schabraket jag beställt från Hööks. Vår stallkompis Lojsan har hjälpt mig att fixa till riktigt snygg brodyr på. Detta schabrak ska matchas med lindor i samma kulör och modellen är DRESSYR:


 



Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards