lantlollan

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Cia Andersson - 19 januari 2012 08:40

2012-01 19


I förra veckan kom det lite snö, som hann smälta bort redan till dgaen där på. Som tur var hann vi rida lite i klätterbacken Maria och jag med våra hästar (Gunnar och Winston) så de fick sig ett rätt så bra styrkepass där.

 

Först blev det skritt upp och ner.

Långsamt neråt och många halter på nervägen för att stretcha ryggen, frust så jobbigt.

Sedan körde vi igångsättningar till trav upp och till sist tilllät jag även herr W att fatta galopp uppför.

Det var två väl genomarbetade herrar som skrittade hem efter den turen.


Sen smälte snön och det blev stenhårt och knöggligt i marken, värsta underlaget. Winston fick jobba något pass i skritt med små långsamma övergångar till trav på ängen där det var hyffsat plant.

Självfallet har vi broddat upp Bootsen, så att det blir bra grepp.

Just detta med hur välbroddad han var blev tydligt häromdagen då vi skrittade ut, när han sökte sig till isen och föredrog att gå på isfläckarna som var jämna istället för vägen som var rätt mycket "bäck och bölja" på sina ställen.

Dessvärre har jag varit sjuk i början av veckan, så jag har inte fått gjort något vettigt. Lyckades dock komma ut på Winston häromdagen och då skrittade han runt med mig i skogen ett par timmar. Världens snällaste Winston. Han är så perfekt och får mig att komma igång i sakta mak.

Igår därmot kände jag mig bättre, så då passade vi på att åka till ridhuset hos Kicki på Häststället. Vi red ett lungt dressyrpass och Winston var riktigt trevlig. Hittade hyffsad bärighet i honom och fick till ett jobb som jag var riktigt nöjd med med tanke på förutsättningarna. Winston njöt av att komma till ridhuset och att kunna röra sig helt utan att bekymra sig för underlaget.


Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards