lantlollan

Alla inlägg den 27 november 2011

Av Cia Andersson - 27 november 2011 19:08

2011-11-27

Först och främst vill jag gratulera min underbara lillebror, FREDRIK WIGSTRÖM på hans 38 års dag idag   .


Idag har det utfärdats STORMVARNING och det ska gudarna veta att stormat har det gjort. Regnat på tvären och kommit rejäla vindbyar. Tog in Winston tidigt idag och har vait uppe i stallet på em och pysslat mycket med honom. Bestämde mig för att hoppa över ridningen av säkerhetsskäl - man vill ju inte gärna ha ett träd över sig och sin häst.. eller ungar, mannen och hundarna heller för den delen.

Sönerna: Axel har roat sig med playsttion och Eric har skaffat sig feber, stromen till ära - så han har mest sovit.

 

Nostalgitripp, undrar hur länge sedan jag skrev med stöv i stallgången sist   


Winston fick sig även en välbehövlig akupunkturbehandling, han tuggade och taggade ner och blev så sömnig, så det ska bli intressant och se om det gjorde någon nytta i överlinjen. Främst: nacke, manke, och länd - lesss is more, så det blev totalt 7 nålar.

  Herr Nåldyna     



I veckan som gått har vi även avmaskat, eftersom det framkommit att vi hade BANDMASK i stallet. Bandmask kom ut hos flera av hästarna, däribland herr W. BLÄÄ! det såg ut som 4-5 cm bandspagettibitar i bajset (besparar er bild på det). Så jag är inte sugen på pasta just nu.

Skönt att parasiterna kommer ut, det ska bli intressant att se vad som händer med hull och muskler nu.


Information om bandmask: De är luriga parasiter som inte alltid framkommer vid träckprov (om det inte hamnar ett ägg i just den plutten man skickar på analys) och de har en mellanvärd som lever i gräskvalstrerna på betet.  Så de är en jobbig överlevnadsglad parasit. Typiska symptom: Matt i hårrem, svårt med hull och muskleroch lätt för kolikanfall.


Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards