lantlollan

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Cia Andersson - 17 maj 2011 17:07

Oktober pyssel 2011-10-28


Nu har jag blingat till ett par pannband till:

 

Har fått fina "guldinfattade" strassstenar som gilttrar fint


 

Tema med vinrött och guld


Nya pärlor

köpte lite dyrare pärlor:

  monterat på ett "hängande2 pannband på mocka sidan.


  Det finaste jag gjort hitintills, monterat på ett HÖÖKS CH pannband, vilken skillnad det blir när man får montera på ett riktigt BRA pannband.


  Klart att tinga   

   Jennifers pannband omonterat.

Fler pannband:

Dessa länkarna nedan finns att montera på pannband, här har jag bara monterat dem lite provisoriskt för att visa hur de kan bli. Pannbandet här är ett smalt med "kanal".

             



  

Vita blommor med mörkgrå mitt 

Detta ska bäras av Kristinas fina Vannes.


Det svåra är att få tag i PANNBAND


Vill DU att jag "blinga" ett pannband åt dig?

 Skicka mig då ett vanligt platt pannband eller ett "o-blingat" pannband som oftast är standard när man köper träns. Är det dubbelsytt kan hag skära upp det och försänka blinget i en kanal som jag skär ut.


Jag tar 150 - 200 kr för blinget beroede på vad du väljer för pärlor och om du vill ha något extra.

Idag har jag beställt pärlor i svart och silver och med lite mer maskulin prägel.. så klart beroende på i vilka kombinationer man sätter in dem i.


Här följer några "BLING" som ännu inte är monterade på pannband ännu, dessa går bra att tinga:


  "petrol-rutor"


 

  Blå blommor och pärlor


  Rosa blommor och gröna stavpärlor, Detta är Jenny Os vackra haflingerdam Gesa som äger detta. Här är Blinget försänkt i ett dubbelsytt pannband.


  Lite kungligt blå och guld stav-pärlor.




 

Maj 2011

 

För ett tag seda började jag att blinga till tillvaron i form av att göra pannband till hästar. Detta är ett kul lite pilligt och klurigt pyssel som är roligt och blir bra.

 

Mina vänner har fått sina pannband tillblingade.

Är du intresserad att få ett panband BLINGAT, så går det bar att höra av sig så ska vi komma överäns om något. Du håller med pannband som passar till din häst och önskar modell och färgkombination eller kommer med egna förslag.

 

Själv frossar jag i bla. Panduros utbud på härliga pärlor och köper hem det.

 

  

 

 

Länken "PRIDE" och pannbandet "ROSEA"

 

  Det bruna är ett "WINSTON" pannband och det gröna heter "GESA Spring"


  Denna modellen heter "Safir"

    Här har vi modellen "FLOWER" 


  Modellen "PRIDE" monterad och klar


  Modellen "WINSTON" på tränset.


  Detta är monterat på ett PLATT pannband, en provmontering str COB. Till salu för 100 kr

Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards