lantlollan

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Cia Andersson - 9 maj 2011 11:27

2011-05-09

 

Sedan 1½ vecka tillbaka har Winston varit promenadhäst. Detta innebär att man promenerar med honom, allt detta beroende på en enveten sträckning. Han har fått antiinflamatoriskt och muskelavslappnande i en vecka idag och vi promenerar på.

Eftersom han är så lugn och fin i hagen så valde jag att ändå släppa ihop tillsammans med sommarflocken bestående av Gustavssons hästar Gunnar, Annie och Joy när Rosella och Helge ändå gick över i den flocken så tänkte jag att det var lika bra...

Gustavssons hästar är trygga och trevligt hästar - fast jag vet - HÄSTAR ÄR HÄSTAR! Nåväl, på strora ytor och med gott gräs så var det en mycket lugnt ihopsläpp och vi satt och fikade undertiden som hästarna pep och tjöt mellan tuggorna av gröngräs. Så lade lugnet sig över hästflocken i solskenet.

Nu strövar de mer i hagen och jag promenerar och han börjar röra sig riktigt bra igen.

Vi har även fått till det här med Easybboten på framhovarna och Boabootsen på bakhovarna, så nu kan vi vänja in oss med det här på samma gång, när vi ändå ska ta det lugnt och fint - inget ont som inte har något gott med sig.

Till helgen kanske det kan bli lite uppsuttet om det fortsätter så här bra.

  Winston hälsar på Annie


Winston har utsett sig själv till flockledare och nu är han dökär i Annie och Joy. När man varit på promenad och närmar sig hemma så gnäggar han och stona svarar och han ökar skritten och blir väldigt energisk i sin skritt. Det är nästan så att jag får småspringa för att hänga med. Fast jag är ju jag, så han får snällt göra halt och vänta och så går vi i mitt tempo en bit tills man får göra en ny halt... tillfälle för ledarskapsövningar i vardagen.

Presentation


Detta är en blogg som handlar om det som kretsar runt mig och mitt liv. Familjen, HÄSTEN och det som ligger mig varmt om hjärtat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards